Į pradžią     

 Svetainė atnaujinta: 2021 01 13

 
Pigiausias būdas vaikui valdyt — duot jam įdomaus darbo.
P. Mašiotas    
                                    

Paskutinį kartą skyrelis atnaujintas 2019 10 02


„Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001)

Projektas "Valdorfui 100. Mokykimės pakeisti pasaulį"

• Pirmoji Valdorfo mokykla buvo įkurta 1919m. Štutgarte. Taigi, Valdorfo mokyklai ir Valdorfo pedagogikai 2019m. sukanka 100 metų.

• Šiandien pasaulyje yra daugiau kaip 1100 Valdorfo (ar Valdorfo įkvėptų) mokyklų ir daugiau nei 2000 Valdorfo darželių 80 pasaulio šalių (2017m. balandžio mėn. duomenimis).

• “Valdorfui 100” – Tarptautinio Valdorfo/Šteinerio pedagogikos forumo iniciatyva, kurios tikslas – toliau plėtoti Valdorfo mokyklą laike ir pasaulyje. O taip pat sukurti pasaulinį tinklą, kuris įkvėptų ir padėtų su džiaugsmu, šviežiomis idėjomis ir drąsa atsakyti į esminius mūsų laikmečio ugdymo klausimus.

• “Atvirlaiškiai jungia mus per visą pasaulį” – vienas projektų, skirtų Valdorfo pedagogikos šimtmečiui paminėti.

Idėja

• Pasidalinimas atvirlaiškiais (1 etapas):

Kiekviena Valdorfo mokykla išsiųs po vieną atviruką į kitas Valdorfo mokyklas visame pasaulyje ir mainais gaus apie 1200 atvirlaiškių. Vieną ar kelis atvirukus individualiai kuria vienas mokinys ir jame pasakoja arba pavaizduoja kažką apie savo šalį, mokyklą ar save. Tada kiekviena mokykla kurs Pasaulio žemėlapį, kuris padės atskleisti, kiek ir, svarbiausia, kur yra įsikūrusios Valdorfo mokyklos visame pasulyje.

Eiga

• Projekto eigą palengvins iš anksto adresuoti, tušti atvirlaiškiai, kuriuos gaus kiekviena Valdorfo mokykla pasaulyje. Kad įtraukti kuo daugiau mokinių, siūloma atvirukus išdalinti visose klasėse, visose amžiaus grupėse, pageidautina, tą pačią dieną.

• Vienoje atviruko pusėje dešinėje yra mokyklos-gavėjos adresas. Kairėje yra vietos mokyklos-siuntėjos adresui.

• Tuščią pagrindinę atvirlaiškio pusę kuria patys mokiniai. Kuo individualiau ir įvairiau, tuo geriau.

• Galima piešti, tapyti ar rašyti apie savo šalį, mokyklą, kultūrą ar savo gyvenimą.

• Svarbu, nepamiršti parašyti savo šalies ir mokyklos pavadinimo, kadangi kitoje šalyje atvirlaiškis taps mokyklos vizitine kortele.

Pasaulio žemėlapis (2 etapas)

• Didelė siena lengvai prieinamoje ir matomoje vietoje mokykloje – geriausia vieta pasaulio žemėlapiui – tikrai patrauks akį.

• Žemėlapį siūloma kurti ant tokio paviršiaus, pvz. kamštinė medžiaga, kuris leistų prisegti atvirukus ir vėl juos nuimti, jų nesugadinant. Jei siena – lygi, atvirukus galima tvirtinti tiesiai ant sienos.

• Žemynų ir šalių kontūrus galima paruošti iš anksto. Šis paruošimas gali būti sumaniai integruotas į darbelių, dailės ir geografijos pamokas.

• Svarbu, kad žemėlapiui skirtas paviršius būtų stabilus ir pakankamai didelis, kad išlaikytų apie 1200 atvirukų (virš 3 kg svorio).

Siuntimo išlaidos

• Kadangi siuntimo išlaidos gali tapti finansine našta kai kurioms mokykloms, su Rudolfo Šteinerio Ugdymo meno draugų organizacijos pagalba buvo įkurtas fondas, į kurį projekte dalyvaujančios mokyklos gali aukoti lėšas kitų mokyklų siuntimo išlaidoms padengti.

• Jei mokyklai reikia finansinės pagalbos, ji turi parašyti elektroninį prašymą (nurodant priežastį) ir išsiųsti adresu: office@waldorf-100.org.


EXPEDUCOM

EXPEDUCOM – Experiantial Education Competence – Patirtinio Ugdymo Kompetencija. 3 pagrindinės pedagoginės veiklos sritys: mokymas, mokymasis, pedagogų rengimas, jų kvalifikacinis tobulėjimas.

Projekto trukmė - 24 mėnesiai. Pradžia: 2014m. rugsėjo 1d. Pabaiga: 2016m. rugpjūčio 31d.

Šalys – dalyvės
1. Lietuva
2. Nyderlandai (Olandija)
3. Latvija
4. Turkija
5. Portugalija
6. Rumunija
7. Graikija

Intelektiniai produktai

1. Tyrimas. Praktinis patirtinio mokymo(si) (3-12 metų amžiaus vaikų grupėje) tyrimas, jo apžvalga. Iki 2015m. sausio 31d. turi būti sudarytas klausimynas apie patirtinį mokymą(si), į kurį turi atsakyti 50 mokytojų iš kiekvienos projekte dalyvaujančios šalies (7) iki 2015m. kovo 31 d. Atsakinga šalis – Turkija.

2. Pedagoginių gairių apie patirtinį mokymą(si) (3-12 metų amžiaus vaikų grupėje) vadovas (vadovėlis), skirtas pedagogams ir tėvams. Šios metodologinės gairės bus paremtos tyrimo rezultatais bei metodologinėmis – teorinėmis, praktiškai realizuotomis, projekte dalyvaujančių pedagogų žiniomis, kurias jie papildys Marnix akademijos (Olandija) organizuojamuose mokymuose mokytojams 2015 m. balandžio 20-24 d. Vadovėlyje išdėstytos pedagoginės gairės apims šias amžiaus grupes: 3-5 metų, 5-7 metų, 7-12 metų. Rumunija atsakinga už šių žinių surinkimą iš visų šalių dalyvių ir sudėjimą į vadovėlį.

3. Patirtinio mokymo(si) trijose amžiaus grupėse (3-5 metai, 5-7 metai, 7-12 metų) atvejai, pavyzdžiai. Mokomosios medžiagos mokiniams ir studentams – būsimiesiems mokytojams sudarymas. Visos projekte dalyvaujančios šalys yra atsakingos už tokių patirtimi paremto mokymo(si) pavyzdžių sudarymą iki ilgalaikių mokymų Kaune (2015m. sausio mėn.), kurių metų studentai - būsimi pedagogai, atrinkti iš visų 7 šalių, galės tuos pavyzdžius patikrinti, papildyti ir pateikti galutinį patį geriausią variantą, kurie bus skelbiami šio projekto svetainėje bei Youtube elektroninėje erdvėje. Už šių realizuotų ir patikrintų patirtinio mokymo(si) pavyzdžių surinkimą (iki 2016 m. birželio) atsakinga Portugalija.

4. Ugdymo programa. 3 pirmųjų intelektinių produktų pasekmė – neatsiliekančios nuo pedagoginių naujovių, paremtos nauja patirtinio mokymo(si) koncepcija ir teorija bei daugiakultūriniais pavyzdžiais Ugdymo Programos savoje šalyje sukūrimas. Programos sukūrimui skirtas laikas 2016m. balandžio1d. – birželio 1d.

Projekto praktinės veiklos įvykiai

1. Trumpalaikiai jungtinės projekto komandos mokymai: 5 dalyviai, 5 dienos Marnix akademijoje. 2015m. balandis.
2. Intensyvios studijų programos studentams: 24 dalyviai, 14 dienų Lietuvoje. 2015m. spalis.
3. Intensyvios studijų programos pedagogams: 6 dalyviai, 14 dienų. 2016m.

Projekto dalyviai

Eil. Nr.

Šalis, miestas

Institucijos pavadinimas

Kontaktinis asmuo, užimamos pareigos

1.

Lietuva, Kaunas

Kauno kolegija, Justino Vienožinskio menų fakultetas

Violeta Kamantauskienė , anglų kalbos dėstytoja, projektų koordinatorė

2.

Lietuva, Kaunas

Kauno lopšelis – darželis „Vaikystė“

Renata Grigelionytė , auklėtoja

3.

Lietuva, Kaunas

Kauno Prano Mašioto pradinė mokykla

Neringa Marcinkevičienė , anglų kalbos mokytoja

4.

Nyderlandai, Utrechtas

Marnix akademija

Jan Karel Verheij , atsakingas už tarptautinius ryšius

5.

Latvija, Ryga

Rygos Pedagogikos akademija

Tija Zirina , dėstytoja

6.

Turkija, Samsunas

Ondokuz Mayis universitetas

Zeynep Alat , profesorė, Ankstyvosios pedagogikos fakulteto dėstytoja

7.

Portugalija, Braganca

Bragancos Politechnikos institutas

Antonio Francisco Ribeiro Alves , direktorius

8.

Rumunija, Iasi

Alexander Ioan Cuza Din Iasi universitetas

Gianina – Ana Masari , Ankstyvosios pedagogikos programos direktorė

9.

Graikija, Rethymno

Kretos universitetas

Eleni Karkanaki , sekretoriato vadovė

Kontaktai

Eil. Nr.

Vardas, Pavardė

El. paštas

Tel. nr.

1.

Violeta Kamantauskienė

violeta.kamantauskiene@go.kauko.lt

+370-37-321109

2.

Renata Grigelionytė

grigelionyterenata@gmail.com

+370 62 102 103

3.

Neringa Marcinkevičienė

saulyte676@gmail.com

+370 683 00271

4.

Jan Karel Verheij

j.verheij@hsmarnix.nl

+31(0)302753515

5.

Tija Zirina

tija.zirina@rpiva.lv

+37167808122

6.

Zeynep Alat

zeynep.alat@omu.edu.tr

+90 362 312 1919/ 5873 (ext.)

7.

Antonio Francisco Ribeiro Alves

afralves@ipb.pt

273 330 701

8.

Gianina – Ana Masari

gianina.massari@gmail.com

+40 741 071601

9.

Eleni Karkanaki

karkanaki@elke.uoc.gr

+30-2810-393163



Euronet 50/50 MAX

Naujausias projektas, kuriame dalyvauja Kauno regioninė energetikos agentūra bei mokyklos. Projektas skirtas energijos taupymo skatinimui mokyklose. Pagrindinė projekto idėja – įtraukti mokyklas į energijos taupymo veiklas, sukuriant ekonominę paskatą mokymosi įstaigoms ir jų pastatų prižiūrėtojams (dažniausiai vietinėms savivaldybėms):
• 50% piniginių sutaupymų, pasiektų moksleiviams ir mokytojams įdiegus energijos efektyvumo priemones, bus sugrąžinama mokyklai (pinigine išmoka);
• 50% piniginių sutaupymų bus sugrąžinama vietinei savivaldybei, apmokančiai mokyklų suvartotos energijos sąskaitas.
Parsisiųsti projekto pranešimą.
Daugiau informacijos galite rasti projekto tinklalapyje http://www.euronet50-50.eu



Valdorfo pedagogikos Lietuvoje koncepcijos diegimas ir plėtra bendrojo lavinimo mokyklose

Valdorfo modelio koncepcijos, orientuotos į esminį mokinių kompetencijų ugdymą, diegimas ir plėtra.
1. Tobulinti Valdorfo pedagogų bei mokyklų administracijos darbuotojų kompetencijas efektyviam inovacijų diegimui;
2. Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose atnaujinti ir įdiegti švietimo inovacijas įgyvendinant Valdorfo mokymo modelio ugdymo programas;
3. Mokytojų, mokinių, tėvų ir organizacijų narių bendradarbiavimo skatinimas ugdant jų kompetencijas.
Parsisiųsti projekto pranešimą.
Daugiau informacijos galite rasti projekto tinklalapyje http://www.valdorfoprojektas.lt



VAISIŲ VARTOJIMO SKATINIMAS MOKYKLOJE

Nuo 2011-09-19 mokykla drauge su UAB ,,Sanitex“ dalyvauja ES programoje ,,VAISIŲ VARTOJIMO SKATINIMAS MOKYKLOJE“ vadovaujantis 2007 m. spalio 22 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1234/2007 m., 2009 m. balandžio 7 d. ES Komisijos reglamentu (EB) Nr. 288/2009, 2011 m. spalio 10 d. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro Nr. 3D-742 ,,Dėl vaisių vartojimo skatinimo mokyklose 2010-2013 m. programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.



PIENAS VAIKAMS

Mokykla nuo 2011 m. lapkričio 7 d. dalyvauja ES PROGRAMOJE ,,PIENAS VAIKAMS“, patvirtinta 2008 m. liepos 10 d. komisijos reglamentu (EB) NR 657/2008 kuriuo nustatoma išsamios Tarybos reglamento (EB) Nr. 1234/2007 taikymo taisyklės, susijusios su Bendrijos pagalba aprūpinant pienu ir tam tikrais pieno produktais švietimo įstaigų moksleivius ir 2008 m. rugpjūčio 27 d. Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministro įsakymu Nr.3D - 478 „Dėl paramos už pieną vaikams administravimo taisyklių patvirtinimo“ ir siekiant, kad mokiniai maitintųsi kuo sveikesniu maistu.



VALDORFO PROGRAMOS MODELIO ĮGYVENDINIMAS KELMĖS ,,AUKURO“ VIDURINĖJE MOKYKLOJE

Pasirinkome netradicinio ugdymo Valdorfo programos modelį ir taikysime inovatyvius visų dalykų mokymo metodus bei diegsime organizavimo inovacijas 1-4 klasėse 10 mėnesių. Įtrauksime patyčių prevencijos temas į formalųjį ugdymą ir pravesime konferenciją tėvams ir mokytojams. Įtrauksime šias tikslines grupes: mokytojus, mokinius ir tėvus. Atnaujinsime ugdymo turinį; sukursime studijas, orientuotas į mokinių kompetencijų ugdymą; suteiksime galimybę įsisavinti kokybiškai naujas mokymosi formas; organizuosime mokymo(-si) procesą, padedanti išsiugdyti šiuolaikiniam žmogui būtinus gebėjimus ir kompetencijas.
Šiuo projektu sieksime pakeisti požiūrį į mūsų mokyklą. Sukursime netradicinio ugdymo pradinę mokyklą, kurioje bendruomenės nariai jausis gerai, vyraus gražūs tarpusavio santykiai, atjauta, supratingumas, tolerancija, kūrybiškumas. Daug dėmesio skirsime meninei veiklai, muzikai, piešimui, judesio kultūrai. Pilnai aprūpintos mokymo priemonėmis studijos sudarys sąlygas pradinių klasių mokiniams ir mokytojams pasiekti aukštos ugdymo(-si) kokybės. 2000 metų sausio mėnesio duomenimis, 50-yje pasaulio šalių įkurtos 804 Valdorfo mokyklos ir 1434 vaikų darželiai.
Partneriai - Kauno P.Mašioto pradinė mokykla taiko Valdorfo pedagogikos metodikas. Jie ves praktinius užsiėmimus ir atviras pamokas, konsultuos ugdymo metodų pasirinkimo ir įgyvendinimo klausimais, dalinsis savo gerąją patirtimi. Kelmės kultūros centro patalpose vesime netradicines pamokas, praktinius ir kūrybinius užsiėmimus. KC darbuotojai talkins vedant etnokultūros užsiėmimus, organizuojant užsiėmimus vasaros metu. Tytuvėnų gimnazijos mokytojai dalyvaus mokymuose ir kartu diegsime Valdorfo metodikas savo mokyklose. Tokia metodika naujovė Kelmės rajone.
Visi pradinių klasių, biologijos, muzikos, istorijos, geografijos, kūno kultūros, choreografijos, fotografijos, dailės, anglų kalbos, technologijų, IT, dorovės mokytojai bus parengti darbui pagal Valdorfo pedagogikos metodikas ir tęs darbą studijose. Projekto metu įdiegtos mokymo organizavimo naujovės bus tęsiamos su tikslu pratęsti Valdorfo metodikas pagrindiniame ugdyme.

Gauta: 665 000 litų. Mokytojai bus ruošiami darbui pagal Valdorfo metodikos modelį.
Bus įrengtos pasaulio pažinimo, technologijų, dailės, muzikos, socializacijos studijos.
Įvadinės konferencijos metu pristatysime veiklas smulkiau.
Partneriai- Kauno Prano mašioto pradinė mokykla ir York Stainerio mokykla iš Anglijos.

Parsisiųsti projekto aprašą.

Vaikų privatumo apsauga internete
Valdorfo pedagogika Lietuvoje...